Rabu, September 01, 2010

Disana Menanti Disini Menunggu

Kampung halaman tengah melambai2..
tak sabo nak balik tau..tapi harini  baru pose yang ke22..
seminggu jer lagi nak balik..
tahun ni turn balik beraya umah ayah kat Felda Neram 1,Kemaman..
tapikan rase serba salah la pulak kat mak mertua..
mak macam frust jer takde orang nanti kat umah
yelah dah terbiasa ari2 kitaorang ada kan sekali time raya takde..
pahtu mula nak wat serba sikit..tupat sket,taper sket
masak juadah raya pun tak  mo katanyer..
takdok orang gok..ish..ish..mak  nih macamla orang laen tak balik..
ipar2 cik dah sebenarnya dok dekat jer..
sorang dok sebelah umah,sorang dok Batu 6,sorang dok Padang Air,hah sorang jerk dok jauh sket Paka..
tapi masing2 pas semayang  raya baru datang..
dorang ni dok dekat pun payah nak jenguk mak sendiri..
seb baikla kitaorang anak beranak dok sekali ngan mak..takde ar terasa sunyi..
Ayah cik dah pun mengharapkan cik dah anak beranak balik beraya kat Neram 1..
mesti ar nak balik..yang paling eksaited adalah cik dah
mana tak eksaited umah cik dah dibesarkan tu
kenalah adil kan..raya ikut turn lagipun cik dah anak beranak ari2 dah dok ngan mertua
so raya ni tukar angin la etek...

NERAM 1 nantikan kepulangan kami yek!


6 kabo mende gok:

Ain berkata... BALAS

cik dah balik neram ghupernya....

kalu memang dok dengan mertua, memang terasa nok balik rumah mok ayoh kita...

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

hikhik..tahun ni raya turn kampung kite pulak..tp suami ni ngelat, nak beraya umah dia aje..

idah @mama izzya berkata... BALAS

ain
o'oh sya org neram..x sbr nok blk
tu ar dohla idah jarang dpt blk umah ayah..sian ayah rindu ke anok tino dia..hik..hik

idah @mama izzya berkata... BALAS

rina
dok aci ar ngelat gitu sokmo
mcm kiter ni xdok fmly plk kalu asik beraya ngan fmly dia ajer..kan..kan..

LYaFRINA berkata... BALAS

ooo.. org neram rupanya..

kalo dh duk rmh mentua.. harusla beraya kat rmh family kt kan... yela.. hari2 dah duk sana.. berbuka bsama... jd kena la adil..

cam lya... dulu masa duk rmh sendiri pon ikut turn, walaupun sedaerah jer.. skrang lya dh duk rmh mama sbb fktor ksihatan..

Dan 1st raya of course la dgn mentua.. lps2 bkumpul adik-beradik.. trus k rmh mentua.. Mama lya pun ok.. dia faham... so xde masalah la.. lg pun thn2 sblum ni pun dh slalu turn lya dulu, sbb dulu sewa bdekatan dgn rumah mentua.

idah @mama izzya berkata... BALAS

lya
mesti ikut turn la..thn lps dah raya sini..tp besh kan kalu umah fmly dekat2..xde ar menanggung rindu..