Isnin, Ogos 09, 2010

Lempuk Durian

Sape suka lempuk durian,angkat tangan...
kat negeri lain cik dah tak tahu la orang panggil ape,
manalah tahukan ada nama lain selain lempuk durian..
Lempuk durian ni mak mertua cik dah yang buat..
durian banyak yang merekah..dok dang nok kejor makan
tu yang buat lempuk..

 lempuk durian setelah di pack dalam bekas.satu bekas tu stgh kilo..orang jual 1kg lempuk durian RM 12..mahal tak?
 inilah rupa lempuk durian..baunyer memang mengancam..anak cik dah muizzuddin yang anti durian tu cakap busuk..kih..kih..
cik dah tak wape minat sebab rasenyer manis..ala2 cam dodol kan...
nak buatnyer senang ajer,isi durian ngan gula jer
kacau atas api perlahan jer
pastu tenaga tu mestilah ada untuk mengacau lempuk tu...

2 kabo mende gok:

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

penah sekali makan lempuk doyan ni, mak mertua yg buat..dia macam dodol kan? tapi bukan..sedap gak..

idah @mama izzya berkata... BALAS

rina
a'ah cam dodol cuma rase jer lain..rase derian..kih..kih..
dah namanyer lempuk durian kan..