Isnin, Ogos 23, 2010

Korban Mercun

Salam Ramadhan..ari yang ke 13..alhamdulillah
Sedih pulak baca paper arini,budak berumur 6 tahun jadi mangsa letupan mercun.
Hujan tiada, ribut pun tiada, namun sebuah rumah usang di Kampung Makam Lama, Chabang Tiga tiba-tiba meletup dan menghasilkan gegaran yang boleh dirasai oleh beberapa buah rumah lain di kampung tersebut.mayat budak tu tersangkut di atas pokok setinggi 15 meter
kat bulatan merah tu la budak tu tersangkut..kepala hancur otak pulak terburai..

nihah rumah yang dijadikan stor simpanan mercun untuk digunakan musim raya..mgkin dah expired kut tu yang meletup.dalam kejadian tu jugak ada 2 orang lelaki parah..umah jiran sebelah pun kena tempias gegaran mercun yang meletup..

tahun lepas anak sedara my asben pun jadi mangsa mercun gak..tangannyer hampir hancur..main mercun bola..kes tak meletup dia pegi tengok & pegang mercun tu..dan dan tu jugak mercun tu meletup..masuk spital teganu kat seminggu gak..seb baik sekarang tangan dia dah ok..

macam2 hal kan.so beringat2la,perati anak2 korang bila bermain.yang main bunga api pun kena pantau gak..sebab bunga api pun ada yang meletup ,masuk anginla tu takpun dah expired.


Sumber gambar dari kosmo online & bharian


4 kabo mende gok:

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

isk, kesiannye budak tu..isk, nilah insiden bulan puasa, mesti ade je jadi mangsa mercun..jgnlah kite main² mercun ni, bahye..

idah @mama izzya berkata... BALAS

rina
x main mercun pun bahye gak..
ada org wat dajal ker..balin2 mercun ker..pun leh sakit gaks

Ain berkata... BALAS

sedihnyaaa, yang tak bersalah pulak jadi mangsa....

risau pulak nak belikan danish bunga api....

idah @mama izzya berkata... BALAS

ain
setakat arini 2 doh yg jadi mangsa ngecun kat teganu..selg dok manir putus jari