Sabtu, Julai 03, 2010

kuih lipat VS roti gulung

 kuih dadar berlauk @ kuih lipat @ ghopa

roti gulung

Sumber :google image

Ari jumaat cik dah kan cuti pahtu mula la terlebih rajin...(ari luruh pusat kut..hahhha)
sbb terpengaruh ngan kuih ghopa @ kuih dadar berlauk yg akak SITI dok endeng2 kat blog dia..cik dah mulala eksaited nok wat etek..tp wat edisi tersendiri ah..cik dah pggl kuih lipat..x tahu pun nama ye ghopa sbrnya..hahha nama jer org teganu tp x tahu nama kuih tu..huhuuh..so sbb btk ye lipat2..pggl la nama kuih lipat...pepagi lagi cik dah terkinja2 kat dapur mencari2 bahan nak buat inti...dah siap inti tu biar ye sejuk2..rehat2 dl..pastu cik dah bancuh tepung plk nak wat kulit..hahha masa ni mmg kelakar sbb kulit ye besar2..cik dah pakai kuali biasa tu jer..xdok kuali leper la..seb baik jadi..dapat la dalam 10 bijik..gambar sori ye malas nak snap..yg ada kat atas tu cari kat google tadi...disebabkan inti byk lagi yg lebih..cik dah suh cik abe beli roti wat mkn brekpes plk..ermm apalagi bantai jelah wat roti gulung pakai inti yg sama..senang kije...cik abe plk ape lagi bkn main lg dia makan..dah tahu dah peberet sgtla klau kuih yang bergoreng2 ni...acu cik dah wat kuih lembik2 makan pun ala kadar jerk..huhuhu...

1 kabo mende gok:

S.I.T.I berkata... BALAS

dokleh nok bayang cik dah terkinja2 kat dapo!

hahhaha..