Khamis, Jun 24, 2010

Berhati hatilah dengan facebook

korang ada facebook x?cik dah semestinye ada..hehhhe..sejak cik dah berfacebook mmg la seronok sbb dpt menjejaki rakan2 masa sekolah rendah,menengah & masa kat poli..x payah wat reunion pun xpe..sbb dgn berfacebook dah dpt tahu perkembangan masing2...
dah baca paper arini..berita hmetro arini ttg cinta palsu kekasih maya..hahha..macam2 hal kan..
dikatakan seorang wanita ni menipu dgn cara  meletakkan gmbar "jelita" dan perangkap mangsa dengan kata-kata manja dan menggoda sebelum mula menceritakan masalah kewangan dihadapinya bagi mendapatkan simpati dan seterusnya bantuan daripada lelaki yang cintakannya..ish..ish..ish..ramai dah yg kena ngan pompuan ni..ajak jumpa x mau..hahha..inilah taktik namanyer...klau g jupe gak mestilah terbongkar kan..
Akhirnya mangsa keadaan ni g siasat..skali terkejut badak melihat susuk tubuh pompuan itu langsung tidak sama dengan profil diberikan dalam facebook. Dia gemuk dan tidak menarik langsung.hahhha..kantoi...tula org ckp sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jgk...

peringatan kepada kawan2 sekalian..nak add org tu fikirla dl..kang x psl2 kena tipu...
stakat cik dah berfacebook ni..rata2 friendlist cik dah dikalangan fmly,kwn sek rendah menengah poli..and adalah 2 3 org jer rakan2 blogger...
mintak2 kiter dijauhkan dr org2 yg suka menipu ni...


2 kabo mende gok:

AYU berkata... BALAS

rakan ayu dlm fb, semuanye kelanalan rapat saja & sedara2 je. yg muka cam x kenal je...x de la ayu nak add.

idah @mama izzya berkata... BALAS

sama ah..stakat ni ada gak delete mana2 rakan sek yg x wape rapat..hahhha..