Isnin, April 19, 2010

real punyer farmville

salam isnin... arini nak bercerita psl kebun...cik dah ni rajin berkebun tau...ahhahahha tp berkebun kat facebook..boleh ke gitu....farmville cikdah dah msuk level 36 dah..huhuhu...tp ni cik dah bkn nak citer psl farmville tu tp yg ni real punyer...hasil kerja my asben n my fil..ermm rajin sggh la derang nih..yelah walaupun tanah ada sikit pun,klau kiter berbudi kepada tanah alhamdulillah hasilnyer nnt dpt kat kiter gak kan...derang berkebun kat tepi & blkg umah jer...
2 gmbr kat atas tu tembikai @ timun cina...dah ada putik..x tahu la menjadi ke x..huhuhu x sabar nak tgk hasilnyer...timun cina ni my asben yg tanam...
atas ni pulak pokok timun batang..hahha daun jer nmpk buahnyer ternggelam..
ni pulak kacang panjang...perasan x kacang tu kaler purple..cik dah pun br tgk jer sbnrnya nih..pestime gtu...rase dia sama jer ngan kacang pjg kaler ijau tu..tp cik dah x wape minat ah...mgkin sbb kaler...klau wat sayur lemak tu cam x menarik la..huhuhu... kacang panjang ngan timun batang tu diusahakan oleh my fil..hasilnyer pun dah dpt... derang sggh rajin tp cik dah bila lg nak rajin erk...
next tanaman yg tgh tggu q,sawi bayam jagung bendi terung..ishhh..macam2 ada..tanam secara kecil2 lan..pasni x payah la beli sayur kat kedai lg...

2 kabo mende gok:

AYU berkata... BALAS

bagus...berbakti pada tanah...ayu berkebun gak tapi secara maya je la...hehe...farmville...tp bila berblog ni..tak sempat lak nak jenguk FV tu..

mama izzya@idah berkata... BALAS

alhamdulillah derang tgh rajin tu..yg untungnyer tukang masak la..x pyh pk dah nak msk sayur ape nnt..petik jer blkg umah...seme ada...hehhehe