Selasa, September 01, 2009

macam-macam hal

my motor ego wat hal la..aduh tensen jer..bln ni genap ah 2 thn mama pakai motor ego tu..aritu tayar depan dok wape ok dah..mmg kena ganti baru ah..kempis sokmo..pastu pg2 tu nak kena pam..ok ah sehari pastu esok kena pam semula..dok cekak weii..berbulan 2 gak camtu..ari jumaat lps abah dah ganti tayar tu tp beli yg 2nd jer rm 30..pastu mareng abah nk g kedai pastu tayar tiba2 bocor..abah hampir2 nok rebah..tp kudrat org laki ok ah..klau la masa tu mama yg naik motor mesti jatuh tergolek kat jalan agaknyer..huhuuh...tayar motor ego ni lain sket kot..takdok tiub pakai angin dlm..(bkn tau sgt pun psl motor nih..hhehhe)... ptg tu jgk abah ntar kat pomeng suh tampal bocor tu..blk terawih mlm td abah ajak mama g ambik motor tu kat umah pomeng..dah kul 10 lebih masa tu..sejuk gilerr ..blk tu ktorg blk asing2..debor tu dok tahu ah nok kata (penakut rupenyer)..gelap..disbbkan abah ralit lg dok sembang ngan pomeng tu,mama ckp ngan abah nk blk dl..huhuhu berani kee..hehhe..1st time bawak motor mlm2 nih..jgnlah ada pape berlaku...huhuuuh.. gelap gelita rase jln..dohla hujan renyai2..org plk dok wape ada..redah jelah..siap baca doa tu..sah..sah penakut kan..alhamdulillah smpai umah gak akhirnya..abg long dok tido lg semata2 nok tggu mama blk..hehhhe..

4 kabo mende gok:

en_me berkata... BALAS

biasanyer tubeless tak bocor.. salamm mama izzya ittewww

mama izzya@idah berkata... BALAS

>en_me
org pun x th ngat..asben ckp ada kawat kat tayar tu..tu yg xdok angin..kena tampal

ZaEr.. berkata... BALAS

tu kena amek mpv sute.Baru ye!!hehehe

mama izzya@idah berkata... BALAS

>zaer
ambe xdok pitih la wei..kete hok ade dumoh pun sekung jer dok guna mana..tggu ari mggu br gerok..
dlm mimpi jelah kot pkai mpv..hehhhhe