Selasa, Mei 21, 2013

Masak Lemak Jambu Golok bersama sotong...



wallah sedap hingga menjilat pinggan...wah tak senonohnyer....bukanla maknanya makan tu menjilat pinggan betul2...nak kabo betapa sedapnyer....hehehhehe....
sekarang musim jambu golok berbuah...nak nak pulak musim orang candat sotong...
jadi kite masakla jambu golok tu dengan sotong

ada yang tak kenal ker jambu golok?..ada org panggil buah gajus..ala buah yang biji kat luar tu...
nak buatnya tak susah pun..sama jer cam buat sayur lemak lain2 tu..cuma tambah sotong jer..
 lagi menambah selera bila ada pasangannya....ye betul budu la.....

terus makan tak pandang belakang...suami cik dah aritu bukan main lagi..menambah nasi kali ke dua lebih banyak dari yang pertama...hamboii....makan.....heheh katanya sekali sekala bukan selalu dapat makan lauk gitu...........


inilah dia jeng......jeng...



10 kabo mende gok:

ADILLA berkata... BALAS

singgah sini...jemput bertandang ke tanah kite... jgn lupe tinggalkan tapak kaki yer...


nak sedap lg buh ikan sikit.. mmg terbaik la...

Zee Suhaini berkata... BALAS

jarang nak jupo jambu golok tu loni...ingat masa kecik dulu suka makan..

cik dah faridah berkata... BALAS

@ADILLA
memang buh ikan pun..tp x byk ar..nak bg pekat kuah

cik dah faridah berkata... BALAS

@Zee Suhaini
belah pantai byk ar pokok jambu golok...

mama_saly berkata... BALAS

wow cik Dah,jambu golok masak lemak..dgn sotong.mmg best kan..
baru hari jumaat bru ni saly buat..masih terasa lg 'kesedapan' nya..>_<

cik dah faridah berkata... BALAS

@mama_saly
sedap kan..tu yg en suami menambah bukan main lg

Berita Kaki berkata... BALAS

wah..sedap nampak ..nyum3

IDAZS berkata... BALAS

masyaallah lama dah tak amkan lauk ni.. ingat kat arwah tok saya dulu..selalu juga masak lauk ni..


argghh, terliur pulak dah.. nyummmm-nyummm

Cikda berkata... BALAS

oo.. cikda paling suka kalau masak lemak.. tak kira la apa masakkannya .. terlioq..

Eliss Mie berkata... BALAS

menangis tengok menu ni..terliurnyaa...aduhaii..sini dok pernah jumpa jambu golok tu...kalau ada harus beli walaupun mahal.