Ahad, Januari 06, 2013

Minyak kelapa dara vs AKU....


terlalu bergantungkah cik dah ni dengan vco?
cikdah ni memang bermasalah...ada resdung aka seduang..gejala bersin keterlaluan
10 kali bersin baru puas...tensen sgt2...
dulu2 selalu batuk..batuk pulak susah nak baik..
pahtu masalah dalaman..."kawan baik" tiap2 bulan merajuk...
merajuk sejak cikdah amalkan pil perancang...tahun lepas stop terus pil perancnag..kira tengah free la skrg..heheheh..

tapi alhamdulillah sejak amalkan 4 bulan lepas..masalah2 tu dapat diatasi..
hidung tak gatal..bersin jarang sgt2..kalu bersin pun cam orang normal..sekali sudah lega
sepanjang 4 bulan makan vco skali jer terkena batuk..masa tu cam ada ulser kat tekak..
tapi bila makan vco cepat jer baik batuk..
masalah dalaman pun ok..."kawan baik" dah tak merajuk cam dulu2

baru2 ni stok vco cik dah hbis
jadi memang tak beli la sebabnyer tengah amalkan produk shaklee jugak
konon2nyer nak stop vco...shaklee kan ada..
skali amik ngko..cikdah ni jenis makan tak wape nak pantang sangat
cik dah makan ikan kerisi...uiii ikan ni memang bisa la sket utk org resdung..
esoknyer terus gatal2 hidung..bersin tu toksah cakapla
malu dibuatnyer..hahah cik dah ni bersin bunyi kuat...
tapi sebab tak tahan bersin jugak la...
bila dah bersin teruk ni...alamak en somi pulak membebel
dia cakap makan dah berbotol2 takkan tak baik lagi...
tensen mak dibuatnyer..setahu cik dah resdung ni payah sket nak baik..walaupun dah makan supplement tetap kena berjaga2 la..makan kena pantang...
sapela mintak untuk sakit kan..tapi nak wat cemana..nak terjadi...

seb baik la ada jugak saki baki vco liquid anak punyer
telan la sambil pejam mata...yang liquid tak sedap..heheh...dah terbiasa makan yang softgel kut...

kadang2 terfikir cik dah ni terlalu bergantung dengan vco ker?


88888888888888888888888888


cik dah makan vco softgel...senang nak telan..x rase ape2 pun
anak2 cik dah makan yang liquid..cik dah bagi time dorang tanda2 nak batuk...
alhamdulillah..memang tak beli ubat batuk dah sejak makan vco ni...
anak2 cik dah kalu sorang dah batuk..sorang lagi wajib berjangkit jugak...

teringat pulak masa preknen minum minyak selusuh...minyak kelapa yang di buat sendiri



5 kabo mende gok:

Eliss Mie berkata... BALAS

saya pun minum minyak kelapa tapi bukan jenama ni, memang molek la tak bersin. ni minum sebab katanya mudah nak beranak kira minyak selusuh la..

Leyla berkata... BALAS

sye resdung terok jugax . da macam ubat mkn . pi tak baek gax . ubat nie baek untuk semua peringkat ke ? takot plak nak try .

cik dah faridah berkata... BALAS

@Eliss Mie
betul tu sbg selusuh la...byk khasiatnyer..

cik dah faridah berkata... BALAS

@Leyla
stakat makan ni ok jer..sbbnyer ye kan minyak kelapa...xdok campuran gape2 yg lain doh..jd x perlu nak takut sgt

Leyla berkata... BALAS

bleh r bli gop lepas nie . x tahan dah . seme x abih2 . payah ngoh nak brenti demam .