Selasa, Januari 15, 2013

Burung ape erk?

burung ape ?...burung murai
burung ape?...burung murai
ingat tak dialog ni...tapi cikdah bukan nak citer pasal burung murai pun
2 3 arini cikdah perasan ada burung selalu singgah kat kawasan rumah
rupa dia macam burung enggang yang kat negeri sarawak tu
yang ni paruh dia kaler putih..
rendah jer burung ni bertenggek..macam jinak je
burung ni cam berpindah2 gitu

rupa burung tu cam nila
 sumber : google..
gambar sendiri tak sempat ambik..burung dah lari dulu..hik..hik...

5 kabo mende gok:

Deq's Qienz berkata... BALAS

alolo kiut sja burung tuh..cik dah jnjalan kat zoo ka.hihii

Sherwieyna Muzzawer berkata... BALAS

Hahahaah..tak sempat ambil gambar sendiripun takpelah. Janji gambar burung ni ada..kiut..hehhee

yatd berkata... BALAS

cam kenayalang je...

jom ke blog saya juga....tq

~aSHa~ berkata... BALAS

ada rezeki nak mai kot burugn pelik2 dtg umah

mama ila berkata... BALAS

cik dah...ila pun pernah nampak..tapi jarang sangat..mmg macam burung enggan..adalah 2 kali kot pernah jumpe..org cakap..mmg enggan nie ada musim2 tertentu diaorg berhijrah...maybe kebetulan diaorg nie brenti kat situ..