Selasa, Disember 11, 2012

Buah tangan dari kampung...

salam selasa

balik kampung aritu kebetulan buah mangggis depan tangga umah ayah dah masak...inila kalu rajin bertanam2 didepan rumah dapat hasil....pokoknyer rendah ajer...petik ngan tangan ajer...buah ni tak boleh jatuh..kalu tak kulitnyer jadi keras..kalu makan terus takpe..
rumah2 jiran takde pokok manggis..jadi dorang kalu nak makan ambik sendiri...seminggu ayah masuk hospital..banyak buah luruh...rasenya sejak pokok tu berbuah kali ni baru cik dah betul2 dapat makan banyak..biasanya tak kebetulan balik ..tak merasa la buah manggis..

kalu kat trganu ni kiter panggil buah mete...pokok mete ni senang skali kut nak panjat sebab dahannyer banyak.dulu bolehla nak panjat2 pokok..sekarang tak berani dah takut tersangkut kat pokok jer..hahahha...ai sedar diri ok...kang tak pasal2 lekat celah dahan tu sape nak tolong...


ini jer yang termampu bawak balik untuk anak & suami........kira2 dalam besen tu ada lam 50 biji lebih
almaklumla naik bas ajer...hinggakan umi offer buah salak terus cik dah rejek.....tak termampu nak bawak banyak2......kang tak pasal2 senget bahu...bahu sebelah lagi senget menanggung rindu pada anak2 & suami......dahla sampai stesen kena balik sendiri...suami jemput kat tengah jalan jer...sob....sob....itu yang tak rela nak bawak banyak2.....


buah mete ni kalu ngadap memang habis sebesen kut......sedap sangat2...........
tak kesah dah bila batuk mula koh..koh...slow2......




9 kabo mende gok:

Sherwieyna Muzzawer berkata... BALAS

Alahai buah ni memang sedap. saya pun suka!

sHaRiNa eLyaNa berkata... BALAS

sdpnya :)

Deq's Qienz berkata... BALAS

mangisss sedapnyaaa..

Riedaffya ibrahim berkata... BALAS

idah..xde lebih ke?heee...faberet kite tuh..si safiya pon suka..mlm td bukan main byk dipulunnye..

cik dah faridah berkata... BALAS

@Sherwieyna Muzzawer
mmg sedap...

cik dah faridah berkata... BALAS

@sHaRiNa eLyaNa

iye..sedap

cik dah faridah berkata... BALAS

@Deq's Qienz
sdp sgt2

cik dah faridah berkata... BALAS

@Riedaffya ibrahim
sori..bawak blk sket aje...kalu balk ngan kete penuh bonet kut sumbat..hik..hik

inazamri berkata... BALAS

bestnye buah dr kampung.lama tak makan manggis