Isnin, Mei 07, 2012

si katak puru




Pernah tengok buah ni tak?

Kebetulan balik umah ayah aritu tengah berbuah..kitaorang panggil buah katak puru..nama yang menggelikan..hehe..rupa buah ni kan gerutu gitu..itu sebab dipanggil kata puru..hehehhe..


lain dari yang lain..kalu buah2 yang lain berbuah di atas..tapi buah ni berbuah kat bawah..kat batang...senang ar sape nak ambik..tak perlu guna galah..hik..hik
rasenya masam macam buah mempelam kecik tu...tapi sedap...hahah dah terasa kecur air liur mengingatkan masam...sejak usia nak meniti siri 3 ni dah tak wape gemar makan masam2..
kalu zaman anak2 dara dulu..kalu ada buah2 yang masam ni apelagi cicah colek la



~buah ting pun berbuah kat bawah jugak..







Published with Blogger-droid v2.0.4

12 kabo mende gok:

Yaya Azura aka Naz Azra berkata... BALAS

macam tu ke rupa pokoknya..
pernah cuba makan..masham!
pokok koko pun berbuah kat bawah jugak kan...
cik dah baru nak meniti 3 siri. yaya dah lepas..tua ai lagi la ye..hehe

cik dah faridah berkata... BALAS

@Yaya Azura aka Naz Azra

gmbr zoom ..tp mmg berbuah kat bawah..xpe dah siri 3 pun menten comey..ye dok...

Sherwieyna Muzzawer berkata... BALAS

alah peliknyee rupa pokok tu. i memang tak pernah tengoklah..ni kali pertama tengok memang takutlah..hehehe

Hilmirda Daud berkata... BALAS

Tak pernah tengok pulak buah ni.. selalu tengok buah koko aje.

QA's ~ mamapapa berkata... BALAS

eh,sy sangat suka buah ni..blik kg hubby kt klate dptla mkn:)

marinahunny berkata... BALAS

kt umah mak k.na pun ada pokok ni cik dah, kalu yg masak lembut skit kan sbb ranum, tp k.na suka hok muda, keras2 skit cicoh colek hahaha

cik dah faridah berkata... BALAS

@Sherwieyna Muzzawer
takut ker..hahah..bbuah di btg jer

cik dah faridah berkata... BALAS

@Hilmirda Daud
baru tgk jgk...dah lama x tgk pokok koko...skg ada lg ker org tanam sendiri

cik dah faridah berkata... BALAS

@QA's ~ mamapapa
oo suka masam2 yek

cik dah faridah berkata... BALAS

@marinahunny
tula sedap gok sekali skala layan masam manis...
dah lama x mkn colek ni...kalu ada geng besh...

MamaYatie berkata... BALAS

cik dah, dah 20thn dok jupe buoh ni..dulu masa dok pahang (sblm pindah balik ganu) selalu makan..panggil buoh nona...kot tiba2 ngidam buah ni saya gi cari cikdah la..hahaaa

cik dah faridah berkata... BALAS

@MamaYatie
buah nona lain la mamayatie...