Selasa, Mac 13, 2012

Kulit Rambai Masak Lemak

Assalamualaikum wrt wbt...........


salam siaran dihari selasa yang mendung..almaklumla musim hujan tak habis lagi
minggu ni asik hujan jela..jadi kena sediakan baju hujan sokmo tak kira panas pun..bersiap sedia..


dah makan ker?nah cik dah nak kasi  "Kulit Rambai Masak Lemak"

pernah makan tak?masa balik umah ayah tengah musim buah rambai..ada pulak yang tolong ambikkan
jadi cik dah tolong amik plastik jer la isi2 terus  masuk bonet kete...hehehhe bagus tak anak ayah?

nak wat  kulit rambai masak lemak ni sama cam wat sayur lemak kacang jugak
ala tahu jela stail org teganu kalu masak lemak kan
mesti letak ikan kukus sket kasi pekat kuah
tapi kulit rambai ni masam sket..Mil bagi petua suh rendam ngan air kapur @ air garam dulu baru dicelur

kalu kuah lemak kalu nak sedap lagi kena ada budu la........


Kulit rambai masak lemak hasil tangan MIL semalam...cik dah tapau wat balik rumah.....
bagus tak menantu?..hehhehe...yang kat umah lum sempat nak masak ler
baju lam beg balik kampung ngan baju kotor pun lum settle kemas & basuh 
bila malam jerk demam urat..hbis sakit badan....
2 malam berturut2 sakit badan.....



4 kabo mende gok:

♥cikmOt♥ berkata... BALAS

terliur la...lama dah tak makan...
lama tak jumpa rambai jugak...

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

seap ke ..cik dah..jue tak pernah makan...

MamaYatie berkata... BALAS

terliur la cik dah...lama sngt tak makan sayur ni

IDAZS berkata... BALAS

Lama dah tak makan lauk ni. last masa sekolah rendah kot. terliur pulak.

salam kenal ya :)