Isnin, Mac 19, 2012

Cempedak Goreng......Sedapnyer hingga menjilat jari

alahai terasa lagi kenikmatannyer cempedak goreng sendiri.....
jiran depan umah bagi sebiji besar buah cempedak di luar pagar ni...
uii masa mula2 dapat tu terkejut badak sebab besar & tak tahu nak wat ape dah la malam2 masa tu
mulala plan nak bagi jer kat mak mertua biar dia goreng..menantu hantu nak makan jer..boleh...
ish ish nampak sangat cik dah ni tak reti nak bancuh tepung goreng..ku..kui...
memang tak pernah buat pun...selama ni jadi tukang goreng jer...hahah pecah tembelang 
fikir punyer fikir punyer fikir......berapa banyak kali fikir la.......
goreng sendiri la baru leh makan banyak............kih..kih..
dahla lama tak makan cempedak goreng........kalu beli yang orang jual...alahai keciknyer..
3 biji seringgit agaknyer...........

dah org bagi ni ape lagi usaha la cemana sekalipun cari bahan wat bancuh tepung...
jeng..jeng....jadi dah kut...lepas ni rase konfiden kut nak wat goreng2 celup tepung...



cempedak di luar pagar ........besar2 ulas nyer
tak sabor masing2 nak ngap tau..
sampaikan fatihah tak nyempat2 sikat rambut lepas mandi

 jemput makan yek..........

dah makan banyak mula la perut rase lain macam..
wase nak kentut jer manjang...
hahaha

ada balance sket lagi......nak wat jemput2 cempedak pulak....



6 kabo mende gok:

Hilmirda Daud berkata... BALAS

sedapnye.. ni fabret hubby amy ni.

~aSHa~ berkata... BALAS

k.sha mmg suka cempedak goreng...tapi malas jugak memasaknye..tapi kalo ada masak je la..sbb leceh nak membuka nye kan...tapi yg pasti puas hati leh masak byk2..beli kedai mahal

cik dah faridah berkata... BALAS

@Hilmirda Daud

dah lama x mkn harus jd peberet jgk

cik dah faridah berkata... BALAS

@~aSHa~
untungnye kalu org ada kebun cempedak kan..buah cempedak pun mahal gak skg..kalu yg dah siap grg pun kdg kecik jer ulasnyer.....

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

sedapnya cik dah....

inazamri berkata... BALAS

peberet akak ni..