Ahad, Januari 15, 2012

15012012@ salah ker aku?

Assalamualaikum wrt wbt.......

selamat berhujung minggu kepada yang dok beristirehat sekarang ni...
cik dah di Pantai Timur biasala ari bekerja

cik dah ni tengah hangin tau mengenangkan anak sekolah
asikla hilang alatulis
ari khamis last day sekolah minggu lepas wat balik bekas pensel kosong.....
aduss tensen mak dibuatnyer...........kalu setakat hilang pemadam tu ok jer rasenyer
kali ni wat balik bekas pensel kosong.tu pun sebab ada nama si anak

pagi tadi masa hantar si anak cik dah jumpa cikgu bagitahu dia wat balik bekas pensel kosong hari khamis
cikgu pun cam terkejut.....masa kat umah sianak cuma menyebut nama sorang kawan ni jer ..si yaya
2 3 kali tanya siap bercerita lagi kejadian yang berlaku,katanya si yaya ambik
aduss cik dah ni bukanla nak menuduh tapi baikla siasat kan
tu yang berani bagitahu cikgu pagi tadi..lagipun budak2 lain tak sampai lagi baru ada 3 orang
cikgu tanya ada nama tak kat pensel tu?
aikk takkan nak wat stail cikdah zaman sekolah dulu kut...hiris kat atas pensel pastu tulis nama
ada lagi ke orang buat tanda gitu?



kadang2 bila bagitahu cikgu terasa cam cik dah mengeruhkan keadaan pulak
sekarang ni cik dah rase cam tak senang duduk...rase bersalah
tapi kalu tak bagitahu mesti kejadian sama berulang..anak cik dah ni pulak jenis biarkan jer orang buat pape pun...takde perasaan sayang pada barang sendiri



~nampak gayanya lepas ni cik dah kena buka kedai stationery






13 kabo mende gok:

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

cik dah tahu farisyah pun sama...bukan je pensel malah jam,klip rambut bagai2lah tapi tu tahun lepas masa dia 5 tahun tapi tahun ni alhamdulilah setakat nie semuanya ok sebab dia baru pandai sayang barang...

mengadu tak salah..yelah nanti cikgu boleh tolong tengokkan...

cik dah faridah berkata... BALAS

@cik Jue Aka Ibu Farisyah

itula...takkan hari2 nak bg alatulis baru..botak mak camni..harus buka kedai stationery

amataresu berkata... BALAS

Anak buah sy pn mcm tu...arini beli esk dh hilang...pastu mak dia tulis nama kt suma alat tulisnya...Sy ni pun dr kecik sampai la dh jd cikgu pn tulis nama gak kt suma alat tulis sy...smpi kwn2 pn ketawakn....sbb dh biasa dr kecik agknya tulis nama...tp bila ada alat tulis sy yg tercicir, esok lusa mesti ada yg pulangkn sbb ada nama...

teratai berkata... BALAS

biasalah tu...masa belajar di sek rend n menengah pun gitu,kena sediakan sparenya banyak2!

cik dah faridah berkata... BALAS

@amataresu

bila dah bertanda mesti org malu nak pegang lama2 kan

cik dah faridah berkata... BALAS

@teratai

nampak gaya camtula..kena spare byk2...

dyea irdina berkata... BALAS

HAHAHA BIASA LA TU C.DAH ANK SY TAUN LEPAS TIAP BULAN BELI PENSEL KALER...BLK UMH SIAP SY KIRA BRNG DLM PENCIL CASE DIA CUKUP TAK
MMG GITU LAKER KOT BUDOK2

intan morsalin berkata... BALAS

alamak..nam yaya ek..sama nama ngan ank aka tu..hihihi..hrp2 yaya akak x sama cam yaya kat sekolah anak cik dah tu la..

MamaYatie berkata... BALAS

cik dah, saya pakai sticker nama..tempek kat brg2 dia & seletape elok2x smp susah nak tanggal..jd senang nak trace brg2 dia..

kdg2 ada sstngh ibubapa langsung tak ambik berat ttg alat tulis/brg anak2..tu yg tak sedor pun anak ambik barang orang..huhu.yg lagi teruk dah nampak dah tp buat kering jer...apa da...

teratai berkata... BALAS

opps out topics ...nak beritahu cik dah ditag utk join GA ni..

http://kelip-kelipancontest.blogspot.com/2012/01/first-giveaway-by-butik-fiqra.html

cik dah faridah berkata... BALAS

@dyea irdina

budak2 kan jenis tak cakne brg2 dia..

cik dah faridah berkata... BALAS

@intan morsalin

kebetulan jer tu nama sama...insyaallah tak samanyer..jgn risau..

cik dah faridah berkata... BALAS

@MamaYatie

skg ni semua alatulis dia dah bertanda..pakai marker jer..kalu hilang jugak tak tahula nak kata