Rabu, Julai 27, 2011

Tepung Pelita

edisi makan2 lagi almaklumla dah dekat nak pose ni belajar2 wat kuih la pulak
kali ni cik dah wat tepung pelita pulak
pestime buat ni tak wape cantik sikit comot gitu
bekas pun pakai yang tinggi
bantai jela janji sedap
setakat ni belum puas hati lagi
next time nak buat lagi
fatihah pun suka
TEPUNG PELITA
resepi dari kongsi resepi

lapisan bawah
1 cawan tepung beras
1 cawan gula
5 cawan air
pewarna hijau + daun pandan

lapisan atas
4 cawan santan
4 sudu besar tepung beras
1 sudu kecil garam



dulu2 selalu beli pakai daun pandan segi4 
sekarang orang dah malas nak wat bekas daun pandan
beli jer bekas kecik2 tu
tengokla nanti kat Bazar Ramadhan mesti ada




~lompat tikam pun camni jugak tapi pakai ada gula manisan...sedapnyer lompat tikam weiii





3 kabo mende gok:

Siti berkata... BALAS

sedapnyer napok..lama dok makan. terliur puloks..

sifu im berkata... BALAS

tepong pelita je ke pandai buat??pelita jepong pandai buat x??haha

dyea irdina berkata... BALAS

sedapnya cik dah weii leh la buat poser nati..sy ni jenis dok suka beli kue sbb selalu bulan poser beli dok puas ati jdnya sema benda nok buat diri