Selasa, April 26, 2011

Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang rimau mengaum.

Maksud : Menyesuaikan diri dengan tempat dan keadaan



peringatan untuk diri sendiri jugak sebenarnnya peribasa ni
bukanla cik dah nak amik serius sangat hal ni
cik dah tahu itu gurauan semata mata
tapi selalu sangat dengar 
pedih jugak telinga kalu mendengar selalu
dimana pun kiter berada kena la beringat
cakap biar berlapik kalau berada kat negeri orang



so korang pun janganla sesedap rase nak mengata negeri orang tak bagus
negeri sendiri terlebih bagus yek
berpijak dibumi nyata la sikit...

2 kabo mende gok:

r|nA @ ja|j|na berkata... BALAS

betul tu..bak kate lagu too phat tu, masuk tempat org bawak otak, bukanye pisau..

iyelah, skang ni pon tgh merantau kat tmpt org..

e.l.i.s.s.m.i.e berkata... BALAS

kalo masuk kandang harimau, kena lari kan? hehehehe