Rabu, Mac 16, 2011

Gajah diseberang lautan nampak ajer kan;tapi semut kat depan mata wat tatau jer

Assalamualaikum wrt wbt

entry panas pagi ini
tajuk adalah kiasan
agak2 korang faham tak maksudnyer
"gajah diseberang lautan nampak ajer kan"
"tapi semut kat depan mata wat tatau jer"
kalau ikutkan hati panas  jer rase
tapi tetap kusabarkan diri
dalam kehidupan berkeluarga gitula selalu terjadi kan
kami (cik dah ngan en sani ler) ibarat semut
adik beradik yang berduit ibarat gajah
gajah ni walaupun jarangla sangat menjenguk
telefon bertanya khabar pun payah
tetap diingati disanjung2
semut yang menabur bakti jarang sangatla nak dihargai
tapi cik dah ngan en sani tak jadikan perkara ni sebagai kudis pun
sabar itu yang penting
orang tua begitula 





8 kabo mende gok:

Siti berkata... BALAS

biasalah idah. adat dunia. sabar...
kdg2 kak pun selalu fikir kesusahan yg kite hadapi, tp bile fikir balik, ade lg org yg lebih susoh dr kite, br rase bersyukur.

eT berkata... BALAS

hehe...mendalam maksudnyer tuh...
org2 lama mmg suka berkias2 kan...

CWM Safari berkata... BALAS

eh, dah tukar ker peribahasa tu cik dah? ke memang gitu? pepun sabor jer la

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

akak siti
betul kak adat dunia...sabar itu yg penting

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

et
mendalam erk...org yg melalui nyer pasti faham maksudnyer

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

cwm safari
ntah ler cik dah main bedal jer peribasa tu..btl ke x dok th la....kih..khi

r|nA @ ja|j|na berkata... BALAS

adatlah tu idah, rina pon kdg² terasa begitu, tp malas nak pikir², buat semak kepala otak aje..

selagi tak kacau idop kite, selagi tu rina tahan..

CiK Jue aka ibu FarisYah berkata... BALAS

sabarlah cik dah itu lumprah hidup tak boleh nak lari doh..