Isnin, Januari 17, 2011

Pucuk ubi kayu sedap buat ape erk ?

seperti pertanyaan diatas 
pucuk ubi kayu sedap buat ape erk
biasanyer cik dah celur ajer
pahtu cicah ngan budu
tapi kan buhsan jugak asik mkn cenggitu ajer
kat belakang umah tu banyak pucuk ubi
petang semalam cik dah try goreng 
ala goreng bodo bodo ajer
macam goreng sayur biasa tu
sedap jugak
kalau korang pulak celur cam cik dah jugak ker?
ada orang masak lemak kuning kan..

jom share sikit..
walaupun nampak simple tapi kalau tahu pelbagaikan masakan ok jugak kan...






14 kabo mende gok:

wahida berkata... BALAS

saya pun celur jugak, pas tu cicah ngan sambal belacan...perggghhh..best!!

.:mama dhia:. berkata... BALAS

slalu wat masak lemak jer..
tp semalam saye wat masak tumis cili api..sedap jugak.. buh ikan bilis skit..sedap..

Zaidah berkata... BALAS

zai tak berapa suka sebab berangin...mak zai suka masak lemak cili....

Siti berkata... BALAS

idah,
ambe biasa masok lemok kuoh putih. makang pulok dgn ikan selor kuning goreng garing-garing + sambal belacan. oloh....mok tue lalu kot belakang dok napok (pasal dia lalu kot belakang. kalu dia lalu kot depang insyaallah napok...)

MamaRaisya a.k.a Lisa berkata... BALAS

hemm..biasa celur n cicah budu gak...klu yg luar biasa ckit biasa lisa masak lemak kuah putih jer..tp ada org cakap buat kerabu pn sedap gak...tp lum penah buat lg..hehehe...

Cz Aina berkata... BALAS

huhuhuhuhu..
goreng dgn santan cikit..
pastu kuning2 ckit dgn cili tumbuk pastu campur daun kunyit ckit...

Kak Ezza@makcik Blogger berkata... BALAS

semalam akak buat masak cili api tempoyak dengan pucuk ubi..pucuk ubi di hiris hiris..daun kunyit serai di hiris..masuk cili api blender dengan kunyit hidup..masuk kan ikan bilis petai yang di buang kulit dan santan pekat..mendidih saja masuk kan tempoyak...seap dek oii

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

wah msg2 sedap2 belaka bab pucuk ubi kayu yek..kena try jgk la masak cara korang buat tu

cara kak ezza buat tu cam pernah makan ajer..kawan kat jerantut selalu bwk masa bujang dl tiap kali dia blk kg...

LYAfrina berkata... BALAS

lya xtahu.. tp y selalu mkn dicelur & cicoh air asam.. best!!

kella berkata... BALAS

kita makan hok celur je.. pahtu cicoh budu! oh... sedak gok! lapo eh... ;p

soshylady berkata... BALAS

salam cikdah,
ambo pun cecah ngan budu jah..kdg2 buat msk lmak ltak cili api byk2. mletup!

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata... BALAS

haah, celur cicah budu...
sedap, cuba try tesh ah.. ;P

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

yela kat sini mmg selalu buat celur cicah budu la...tp nk jgk wat pesen lain cam kak ezza bitau tu

Mata Hati berkata... BALAS

celur cicah budu paling best.. ada pulak ikang goreng dan jantung pisang. perghhh, menjilat pinggan