Khamis, Januari 06, 2011

cuaca sejuk...bersin ajer dari tadi

cuaca kat sini sekarang memang sejuk
hujan sekejap sekejap ajer
lam opis pun wase dingin ajer
yang tak tahannyer arini
cik dah asik bersin ajer
bersin yang keterlaluan
ntah bila la nak hilang penyakit resdung cik dah ni
hidung belah kiri asik gatal ajer
pastu bila dah start bersin 
air hidung mulala nak meleleh ajer
tension giler
sebenarnya cik dah wase malu
bila bersin keterlaluan kat opis
kalau kat umah sah 2 kena sound pedas oleh en sani tau
hbis nak wat cemana nak bersin
alahan macam2 tau
alahan ni bukan sebab makanan jer tau
suhu persekitaran pun boleh bersin
kalau makan ubat pun sekadar menahan sekejap ajer
kadang2 search jugak cara penyelesaian bersin & resdung ni
adusss tensen jer kan ...
nak wat keje pun tak bleh 
tangan asik kat hidung ajer







17 kabo mende gok:

Mama Hanim berkata... BALAS

sian cik dah.. musim hujan smp plok dh tu..

semoga cepat hilang bersin tu..makan ubat..

wahida berkata... BALAS

saya pun ada resdung, setiap pagi lepas mandi pagi, mesti bersin teruk...huhuhu...

LYaFRINA berkata... BALAS

lya plok dr td tersengguk-sengguk.. xbuat keje satu sa pon. sbb ngantuk sgt2.

rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

wahh, dah lame tak masuk sini, dah berwajah baru blog dia..

kesian, samelah kite..kalau sejuk² gini mmg asek bersin aje..sampai dah tak tahan, idong ni gatal..

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

mama hanim
tu ar musim ujan x hbis lg nih..

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

wahida
idah masa tido pun bersin jgk...kalu time masak lg la..

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

lya
musim ujan ni M bermaharajalela kan

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

rina
tu ar idung gatal ajer..geram wase nak amik cuci ngan berus...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata... BALAS

makang ubi kayu ngan air tea sdap ujang² gini..
haah, nok wat kijean pn malas.. kije pn sekerat ari je arini, so just bw doh ah arini sari... hehehehe

marinahunny berkata... BALAS

try ubat homopati ;)

kella berkata... BALAS

huhu.. kita pula tengah kesejukan, walaupun aircond telah ditutup! huhu.. sejuuukkk...

Zaidah berkata... BALAS

cik dah kena pantang...tak bleh makan seafood....klu tak susah nak hilang resdung...

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

leily
sedap memang sedap....
tgh2 lapo ni

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

kak na
ok ke erk ubat homopati tu..herba ker..
kena try cari nih

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

kella..
kalu ujang gini ar..sejuukk ajer kan

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

zaidah
mmg x mkn seafood lama dah..budu pun x mkn...bkn sbb mknan jer resdung ni tau..cuaca pun ye jgk

mekchu berkata... BALAS

sejuk kan.. hari ni tak minum ais lagi.. gilo sejuk2 nak minum ais.. hehehe..