Isnin, Disember 27, 2010

Pengalaman dikejar lembu

hahaha
dengar tajuk pun cik dah wase nak gelak 
teringat pulak zaman cik dah sekolah dulu
masa tu tingkatan 3 & cik dah dok asrama
tiap hari khamis 2 minggu skali
warden akan bagi balik umah
baju asrama cik dah warna maroon tau
nak dijadikan citer
ari kejadian tu cik dah balik ngan bas koop bukit kuantan
malas nak balik ngan bas sekolah
sebab kena cepat2 lepas sekolah balik terus
cik dah ni jenis lembap tak suka terburu2
dah sampai persimpangan jalan 
kitaorang pun turun and kenala berjalan kaki sikit untuk balik umah
bas koop tak ntar dekat umah sebabnyer nak menghala ke kuantan pulak
masa tu perempuan hanya 2 orang
cik dah ngan kakak senior
pastu laki ada 2 3 org jugak termasuk abg cik dah
dari jauh ktorang nampak sekumpulan lembu tengah makan rumput
tiba2 salah sekor dari lembu tu berlari laju macam nak terkam cik dah ngan kakak senior
gelabah giler wei
mungkin lembu tu tertarik ngan baju asrama kitaorang yang warna maroon ni
muka masing2 pucat kesi
gelabah giler
seb baik masa tu abg cik dah ada jugak
geng 2 laki yang halau lembu2 tu
kawasan felda memang camni tau
lembu berkeliaran merata2
yang jadi mangsa kami yang pakai baju maroon
sampai sekarang cik dah ingat
hahahhahah...



6 kabo mende gok:

Cik Jue berkata... BALAS

aduh ..nasib baik ade bdk laki tolong halau kalau tak.....

eB@mamaAerish'n'Aed berkata... BALAS

lor... kiranyer mmg betoi la lembu suker color merah yer? >_<

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

cik jue
tu ar seb baik..kalau tak sahih kena kejar lembu tu

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

eb
ntah garang benar lembu tu..kui..kui

Zaidah berkata... BALAS

sebnarnyer lembu nie tak kenalpun warna cuma bila pakai baju merah...warna tukan terang..so bila warna terang...n berkibar2 ditiup angin bleh menyebabkan menarik perhatian lembu...tu yang dia kejar tu...dia geram ngan warna yang terang2...

~aSHa~ berkata... BALAS

mesti geng2 laki time tu..terasa jadi hero filem hindustan kan...ehehehehe...kenangan betul