Rabu, November 24, 2010

Sosej dan lembu

Ada kisah seorang anak yang diberi peluang untuk belajar di Amerika untuk mendapatkan degree tapi selepas 15 tahun tak pernah lulus.Akhirnya bapak dia tak sanggup lagi menanggung beban wang untuk anaknya itu.Maka terpaksa dia bawa balik anaknya itu.Sepanjang perjalanan dari airport kerumah,bapaknya diam saje (tengah marah)

Si anak rasa macam tak seronok,dia cuba untuk berbual.Dia pun mencari idea apa yang hendak dibualkan.So dia pun bercakap dengan bapanya.

"Bapak tau tak,kat Amerika sekarang teknologi dah maju giler.Sekarang nak buat sosej tak payah nak susah-susah lagi.Tak payah nak sembelih lembu,buang je kulit kemudian masukkan lembu kedalam mesin dah jadi sosej....?
anak tu cuba untuk menunjukkan kepandaiannya.
Lalu bapanya pun menjawab " Itu teknologi dah lapuk.Kat Malaysia lagi advance,masukkan sosej aje dah keluar sekor lembu....dah tu meyusahkan orang pulak itu."nada kecewa dan geram serta marah.

p/s luahan hati seorang bapa yang kecewa dengan anaknya..bagi kita mungkin lawak tapi inilah hakikat sebenarnya.Kepada yang tak faham sila abaikan.






4 kabo mende gok:

r|nA @ ja|j|na berkata... BALAS

hahaha, lawak tp mendalam..mantopp lah si bapa tu..

CiK Jue aka ibu FarisYah berkata... BALAS

betul lawak tapi masuknye mendalam..

ieda berkata... BALAS

salam kenal jugak
thanx dikk singgah umah akak heheeh
lawak mlm tuu :)

Unknown berkata... BALAS

salam kenal..
thanx singgah umah i..hehe

YOUR DREAM JOBS HERE