Selasa, Jun 01, 2010

Makan Tanah;sedap..

Sedih plk membaca hmetro arini..4 org budak makan tanah sejak beberapa bln lalu...kejadian berlaku di sungai petani..kes terbongkar bila ahli parti MIC wat pemeriksaan kesihatan dikawasan kg.. camane la budak tu terfikir makan tanah..adakah kehidupan dorg daif benar...sedih sgt2 kan..disaat kiter dpt mknan yg berlimpah ruah siap membazir lagi ada insan yg masih makan tanah..kanak2 berumur 6 hgga 9 thn apelah dorg tahu sgt kan...dorg makan tu tanpa pengetahuan ibubapa sebenarnya..agaknyer dah try test sedap benor tu yg berulang smpai setahun...last2 kena jangkitan kuman..sian kan.. nasihat cik dah;pantaula kegiatan anak2 korang...jgn dah sakit terlantar baru nak nyesal...

6 kabo mende gok:

S.I.T.I berkata... BALAS

adoi...camner jd gitu? sedihkan dgr...tp mungkin mak ayoh dhoif, pengetahuan pun kurang jd diorang ni dok sangka bende tu bawa mudarat kan..

idah @mama izzya berkata... BALAS

sedih dgr kan..klau ikut paper kata ibubapa dorg x tahu..tp xkanla x ambik th lgsg kegiatan anak2 kan...

ummitasneem berkata... BALAS

salam dah...citer pasal mkn tanah ni kan..sue ade pengalaman gak sebenarnya....dalam adik beradik sue, ade 2 orang yg perangai pelik....adik sue suka mkn puntung rokok....masa kecik dia sihatttt sgt, mak kata sebab cacing dlm perut mati...sebab dia mkn puntung rokok...huhu...sorang lagi sue..hehe..makan tanah la jugak...xtau la nape suka sgt mkn tanah dulu..sampai sekarang sue bleh igt camana rasa tanah tu...sebenarnya sedap jugak..haha...mungkin tu jugak sebab sue selalu sakit kecik2 dulu...sampai skang pun slalu sakit gak sebenarnya...antibdy x kuat..x bleh sejuk sikit..kembung lah, batuk lah...tapi klu suh sue mkn skang, bagi duit seratus pun sue xnak...huhu..

Anje a.k.a Mama_Balqis berkata... BALAS

kesiannyer budk2 tu...kecik2 lagik dah hisup susah kan sampai makan tanah tu...

idah @mama izzya berkata... BALAS

SUE...
alamak ada jgk kwnku mkn tanah...huhuuh..
tp kan masa kiter mula2 kenal tanah,br nak bertatih tu sah2 mkn jgk kan...

Ummi Aisyah berkata... BALAS

macam2 orang macam2 ragam..ada yang makan tanah sbb tak cukup makan, n ada yang makan tanah sbb nak test tgk sedap tak rase tanah tu heheh..
**saya masa kecik dulu pernah gak termakan tanah hahah..nak test jer..tah pape je bila teringat balik**