Selasa, November 10, 2009

samosa

salam... Jeng..jeng..jeng.. buat pertama kalinyer mama berjaya membuat kuih samosa ni ptg mareng..fuhh macam x caya jer leh buat...dah lama planning nak buat tapi risau kut dok menjadi...alhamdulillah berat usaha mama berjaya jgk wat btk segitiga tu..yiiihaaa... tp org yg dah biasa buat samosa btk segitiga ni mesti dok wape heran doh dgn kejayaan mama ni kan..hehhhhe..ape mama kisah kan..asalkan perut kenyang... bahan2 yg mama gunakan simple jer..malas nak beria2 sgt kut x menjadi nnt... ubi keledek,bawang merah,bawang putih,rempah kari,lada boh,ikan sardin..tu jer bahan2 yg mama guna...klau ikut resepi kwn2 blogger kiter mcm2 dorang buh..xpelah lepas ni kiter buh mcm2 jgk yek... so pagi td masa bekfes mama tya ah abah jadi ke dok samosa tu..mlm tadi x berkesempatan nak bertya kabar..hehhehhe.. abah tya~ "beli kat mana kuih ni,hock kee seng ker"? mama jwb~ "buat sendirila...nape dok caye ker".. abah senyum jerk..mgkin dok percaya kut...dok caye sudah..mgkin comel sgt kut...korang tgk sendirilah yek..
inilah hasil tanganku...percaya @ tak..ikut suka ati korunk la..yg penting sedap...hahhahha.. p/s :bilalah donut ku nak menjadi plk...

4 kabo mende gok:

S.I.T.I berkata... BALAS

syabas! syabas insp. sahab..
kaka...kite pun nok tera wak etek...

mama izzya@idah berkata... BALAS

~siti
tau dok pes time tu buat..mujur gok jadi...

zieha berkata... BALAS

salam mama izzya@idah
kuih nie mcm ala2 mini murtabak la.. bukan temosa ke?(itu nama kat kuantan)..hehehe..kalau kat sini dia buat mcm karipap pas tu..taruk isi ikan gan kelapa

mama izzya@idah berkata... BALAS

~zieha
org pun conpius ngan namamyer..tp klau tgk resepi dorg ckp nama samosa..tp kat teganu ni ntah ah org pggl mende..
main bedal jer blaka..