Ahad, Ogos 23, 2009

salam ramadhan

alhamdulillah bln ramadhan dtg lg..smga ramadhan kali ni lebih baik dari bln2 ramadhan yg lps.insyaallah..semoga bln ramadhan kali ni memberi kesedaran pd kiter spy lebih bersabar,pastu jimat cermat dlm berbelanja..
mama ada kisah sedih benornya di bln ramadhan.bila tiba bln ramadhan je hati mama mesti sedih sbbnyer mama kehilangan org tersyg..arwah ma..thn ni thn ke 4 pose & raya tanpa arwah ma..arwah ma meninggal pd 9 ramadhan lepas sahur sblm subuh..arwah ma ada kencing manis..arwah ma meninggal kat besut kg halamannyer sendiri..saat akhir arwah ma bersama fmly kakak..mama masa ni dok kat sunway..tpon jelah yg menghubungkan mama ngan arwah ma..smggu sblm arwah ma meninggal,mama hepi ngat bila tpon suara arwah ma ceria sgt2..pastu byk plk berckp..biasanyer klau tya sepatah jwb sepatah jer..masa tu hati mmg berbunga sgt2..masa ye sakit dl sedih ngat keadaan ye dok terurus jer..org nyakit kencing manis kan tubuh ye letih sokmo,dok bermaya..alhamdulillah masa arwah ma dok hosp mama sempatlah jaga..masa tu xdok anak lg..br jer kawin..sanggup tggl abah sorg2 kat sunway blk jaga ma kat spital kuantan.. tp apa yg mama terkilan sgt2 baju raya 2 pasang yg mama tempah dok sempat arwah ma tgk & pakai..igt lg masa tu br jer dpt baju n mama gantung ah kat pintu bilik..terdetik kat ati "ntah sempat ke dok la ma pakai baju ni"...baju tu ada lg smpi skg..3 thn baju tu dok peram umah kakak kat besut..br2 ni jer mama mintak baju tu smula ngan kakak..ntah macam merajuk plk...huhuhu..baju tu xdok org pakai pun..drp dok saje2 camtu leh wat baju ke fatihah...ada ngak kenangan utk cucu.. sesungguhnyer kenangan bersama arwah ma sungguh bermakna...kan ku abadikan kenangan itu smpai ke akhir hayat..smpai skg mama masih igt muka arwah ma saat2 dimandikan..masa tu mama ngan kak ibah turut serta mandikan arwah ma utk kali yg terakhir..
gambar kenangan bersama arwah ma masa ari mama bertunang ngan abah thn 2005 ni plk gmbr kenangan masa ari ktorg kawin 12/3/2006.aritu arwah ma demam sbnrnya.mmg dok terurus ah masa ni..mama plk yg kelam kabut..sedih sgt2..tp keesokkannya segar bugar plk..hehhhe..arwah ma meninggal bln 10 2006 jgk..dok sempat tgk anak yg mama kandung..masa tu preknen 5 bln.. satu lg yg mama terigt bila pose berkaitan ngan arwah ma.."kuih lompat tikam"..arwah ma suka ngat wat kuih ni dl..smpaikan mama cari kuih ni kat bazar ramadhan..sunway xdok pun jual kuih ni masa tu..tp usaha gak cari and adalah satu aritu mama terjupelah sorg makcik ni jual kuih lompat tikam..rase nak bersorak sgt2..benornya rindu sgt2 kat arwah ma masa tu.. p/s: stiap yg idup pasti kan kembali kpd perciptanyer..

3 kabo mende gok:

shaida berkata... BALAS

sabar yer dah..setiap yg hidup pasti mati...mak awak Allah lebih sayangkannya sbb itu dia dijemputnya dulu...al-fatihah...

zieha berkata... BALAS

semoga arwah ditempatkan bersama2 org yg beriman..dan perbanyakkan sedekah yassin dan al-fatihah buat arwah ma..amin:)

aRniNasiR berkata... BALAS

semoga rohnya ditempatkan bersama orang2 yg beriman dan beramal soleh.. ameen..